LATAR BELAKANG DCC

Dungun Chopper Club (DCC) ditubuhkan pada 1 Mac 2009 di Dungun,Terengganu Darul Iman. Tujuan utamanya adalah untuk mengumpulkan para peminat motorsikal besar (Easy Rider @CHOPPER,SPYDER, SuperBike,Naked Bike,) didalam satu rumpun. Dengan adanya kelab ini ,ianya membolehkan bikers berkongsi pendapat dan serta bertukar-tukar fikiran sesama mereka dan mengeratkan hubungan silaturahim diantara satu sama lain. Fokus utama DCC adalah berbakti kepada agama, bangsa dan negara menerusi program program kebajikan.Keselamatan penunggang dan pembonceng amat dititikberatkan. Web ini juga diharapkan dapat membantu memudahkan sebarang maklumat untuk disampaikan. ....DCC sentiasa disisi

Monday 7 September 2009

PANAS ENJIN JUM GI BUKIT BESI




















Assalamualaikum , hari ni merupakan hari yang ke 17 umat Islam berpuasa.Semuga puasa kita diberkati olehnya. Walaupun berpuasa,.enjin motor mesti kena panaskan juga. Hari ini aktiviti DCC adalah berkonvoi ke Bukit Besi,..dan berkumpul di Kampung Che Lijah. Walaupun cuma tiga buah virago 535 dan sebuah 1100cc yang turut serta pada hari ini tetapi , syabas mereka sampai ke Bukit Besi dalam jangka masa 45 minit.,dgn speed 110 km sejam.Berhati hati dijalan raya,dan semuga kita berjaya menjadi pemandu berhemah..easy to ride..DCC!!,..

PENGUMUMAN: KEPADA SEMUA AHLI DCC _ ESOK 8hb SEPT 2009, MAJLIS BERBUKA PUASA KELUARGA DCC AKAN DIADAKAN DI BAYU GRILL ,HOTEL UITM...JUMPA DISANA SEBELUM JAM 7.00 YA!!

No comments:

Post a Comment