Sunday, 18 September 2011

DCC & VCOM RIDE @KENDURI KAWIN ADIK BRO KHALIS WCG

Assalamualaikum.......
16 hb Sept 2011 bersamaan hari Jumaat ,jam 8.30 pagi...
Pengerusi DCC memastikan semula tarikh dan masa
agar semuanya berjalan lancar..

DCC menanti ketibaan VCOM dari Kuala Lumpur .

Sambil mencuba2 motor bro Fakhrul Razi

Risau dengan ketidak munculan  VCOM

terpaksa berpatah balik ke tempat kerja kerana masa
dah "time"..kena teruskan kerja  ~ Ride Safely Bro

Keadaan risau mula terasa kerana cuba hubungi VCOM,
tapi tiada jawapan


DCC &   WCG

Perut mula lapar..krook krook bunyi ayam berkokok~haha

Bro Azizan Sudin selaku ketua projek mencadangkan sesuatu



Everyone of us has a different reason for being who
we are. The only thing  we agree on is, our love
for motorcycles...

E 

jam 9.30 VCOM ,menghubungi ketua projek..menyatakan
kelewatan dan baru sampai di Kemaman

Selaku ketua projek , Azizan Sudin mencadangkan
agar DCC menyambut VCOm di Mesra Mall dan
bolehlah makan bersama-sama nanti..

Sampai di Mesra Mall


Menanti rakan bikers dengan penuh kesabaran sambil
senyummm..kerana senyumm itu sedekah yang
paling mudah sekali


merasa gelisah dan risau sebab tidak dapat menghubungi
VCOM...






namun tetap tersenyum

17 motor menanti penuh sabar

senyum sokmo......apa yg penting kita happy



ketua projek.....senyummm
 "kalau saya senyumm, awak
mesti senyum skali..

Bro Md Noh yang demam tapi masih setia mengikuti
program hari ini

Alhamdulilah akhirnya jam 11.30 pagi VCOM sampai...

mendapat berita bahawa ada beberapa motor yang rosak,
serta seorang bikers yang demam ~ kami semua
bersimpati dan bersyukur semuanya selamat sampai.


Tahniah VCOM kerana akhirnya sampai dengan selamat
walaupun byk cabaran tetapi VCOm...you're the best-
tabah menghadapi cabaran dan rintangan 





Pres berasa lega kerana semuanya selamat sampai.
11 buah motor VCOM dari Kuala Lumpur
 semuanya selamat sampai
 ke destinasi pertama.

Syukur kepada ALLAH S.W.T kerana
memudahkan perjalanan kami semua.

Lega !

berbincang utk meneruskan perjalanan semula ke
Destinasi ke dua - DUNGUN




gerakk ke Dungun

Vrooommm ....

golek tayar

hari yang indah..


No matter what marque you ride,it's all the same
wind


Whatever it is, it's better in the wind~

enjoy 




Bye bye Kerteh,,welcome to Dungun




Destinasi ke 2~ DUNGUN
berhenti di SHELL, Batu 5..Jom posingg dulu

Ruby Adani 

Aksi bebas.....lega semua dah sampaii..kak Yam mendapat
 bekalan "pop corn" percuma yang dihadiahkan oleh
penjual jagung. utk bikers....alhamdulilah


Yeahhh...syukan jazilan ,..afuan..aiwahh..
alhamdulilahh semua selamat sampai..


It's not you ..it's me....

ada yang dah penat berdiri..duduk molek nampak..


jomm tangkap gambar beramai-ramai..yesssza

tunjuk la apa2 pun...hehe 



Puas dah gambar

12.30 , meneruskan perjalanan dan singgah ke Pantai Telok
Gadong ~destinasi ke 2

We're here !










Merehatkan minda dan badan di Pantai Telok Gadong

ketua Projek merasa lega 


2.40 ptg, selepas solat Jumaat dan berehat di rumah Pres.
DCC , VCOM meneruskan perjalanan seterusnya


akan Vroooomm ke FELDA BUKIT BADING.,kenduri
rumah bro Khalis ..adik bro Khalis WCG kawin hari nie



woowoo yeah yeahh



Keletihan Malaya Bikers..
Topi keledar yang unik


Semangat Merah Menyala bro Atan

Model DCC ..beraksi lagi kerana legaaa...
.dah sampai ke Felda
Bukit Bading ~ Destinasi ke 3


Chak cali chak cali chak ! Chak ! Chak !!..haha


Dah sampai ke rumah kenduri bro Khalis WCG

PEACE NO WAR !!...Boomm


Bro Khalis dgn penuh dedikasi memberi laluan utk
parking motor 
Jum makann...dgn Ruby and Malaya Bikers



Sedapp nya nasi minyak nie....sambal pun sedapp.

Comei nyer

Bergambar bersama Raja Sehari yang cun dan cantik
berseri seri

Bagai pinang di belah dua..cantik dan hensem




WCG sempat berbincang2 agenda seterusnya

Kesian pengantin kelaparan 
hai bro...dah abih 3 suku dah air tu .. 

Comel nya baby WCG

maamamamamaamamamm 
bergambar beramai ramai...tapi terlupa nak panggil
pengantin...huhuhu

Walaubagaimanapun....nasib baik abang pengantin mewakil
kan bagi pihak pengantin ...hiiii

Bro baju hitam tu...mcm2 posing ada..hehehe.
Kami meneruskan perjalanan ..selepas bergambar dan
perut kenyang...Terima kasih banyak2 to bro '
Khalis kerana menjemput kami makan gulai sempena kenduri
adiknya.
Dan akhirnya kami pun sampai ke destinasi yang ke 4..
mengiringi VCOM ke........

"DARA INN"......................

makanlah jamu mak dara..hehehehehe 
Selepas mengerjakan solat Asar , kami makan dibelakang
Airport 

Legaaa dapat minum kelapa

ikan celop tepung, kepok leko, sotong celup tepong,

udang dan sebagainya,......

Selesailah sudah 4 Destinasi ..
DCC  meneruskan perjalanan balik selepas solat Maghrib,
Alhamdulilah kami bersyukur kpd ALLAH
 kerana semuanya selamat
sampai ke rumah.masing-masing.
 Kami gembira mengenali VCOM..dan berdoa
agar bikers yg demam akan cepat sembuh dan semuga kita
akan bertemu lagi dilain kali.
...SENYUM SOKMO !!
Wassalam..
                                                           

1 comment:

Anonymous said...

Ada sambungannya... Saya ride ngan diorang lak sampai ke Kuantan besoknya... Kita tunggu Malaya Bikers (Affendi) update nanti (^_^)

SABRI YAACOB